مراحل واردات کالا

مراحل واردات کالا

بسیاری از وارد کنندگان تازه کار با روند واردات کالا  آشنایی چندانی نداشته و نیازمند این هستند تا با اصول و روش این کار آشنا کاملا شوند. انتخاب شغل تجارت امر آسانی نیست و برای خود یک سری اصول و قوانین داشته که باید پایبند آن بود و  هر شخصی به راحتی نمی تواند از گمرک کالایی را به کشور وارد یا صادر کند.

در این راه کار فراوانی وجود داشته که باید براساس آن پیشرفت و عدم توجه به قانون می تواند مشکلاتی را در پیش روی شما قرار دهد. اما نکاتی وجود داشته که درباره واردات کالا بایستی به طور حتم آنها را انجام داد و توجه کاملی داشت.

اگر با فروشندگان و تولیدکنندگان کالایی که می خواهید وارد کنید آشنایی دارید، قطعا کمک شایانی به شما خواهد کرد. زیرا در صورت عدم آشنایی ابتدا باید اطلاعاتی درباره آنها کسب کنید تا با آگاهی بیشتری در این راه قدم گذارید. زیرا با شناسایی این دست از شرکت ها می توانید محصولاتی را وارد کنید که نیاز بازار داخل است و سود بیشتری را در این میان از آن خود کنید.

پس از آن که تولیدکنندگان و فروشندگان را شناسایی کردید، مشخصات فنی و قیمت کالا موردنظر را بدست آورید.

 سپس نمونه کالا را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن محصول دریافت کرده و به بررسی آن بپردازید.

مواردی چون نوع، مدل و تعداد کالای وارداتی که باتوجه به شرایط فروش در بازار داخلی، قیمت تمام شده کالا، میزان تقاضا و زمان فروش کالا قابل محاسبه هستند.

یکی از مباحث مهم توافق طرفین درباره پرداخت مبلغ کالای موردنظر است.

ایجاد توافقی درباره نوع حمل کالا و زمان حمل

کسب اطلاعات لازم در زمینه استاندارد و مجوزهای واردات و توافق کالای مورد نظر

بررسی کردن سند حمل جهت ارائه اسنادی دقیق

ایجاد توافق درباره نحوه بازرسی کالا بین طرفین

موارد فوق تنها بخشی از شیوه های واردات کالا محسوب می شود و یک واردکننده یا تاجر بایستی با تمامی آنها آشنا باشد. همچنین برخورداری از کارت بازرگانی موضوع دیگری بوده که یک وارد کننده اگر از آن برخوردار نباشد قادر نیست کالایی را به کشور وارد یا صادر کند.

از آنجایی که واردات یک کار تخصصی بوده بایستی از روش های واردات اطلاعاتی داشته باشید در غیر این صورت موفق به وارد کردن محصولی نخواهید شد. البته این امر با یک مشاور امور بازرگانی نیز انجام پذیر بوده اگر شما قادر نیستید آنها را پیگیری کنید اما به طور امر واردات نیازمند تخصص خود بوده و باید به خوبی انجام گیرد تا کالا بدون هیچ مشکلی به کشور ورود پیدا کند.